Teknoloji

Oyun girişimi PangeaVR yatırım turunda

2022 yılında VR/XR dikeyinde sanal, karma gerçeklik ve konsol oyunları geliştirme vizyonuyla yola çıkan PangeaVR, fon bulucu platformunda hisse senedi bazlı kitle fonlamasına çıktı. Şirketin %11,50 hissesinin arzı ile 3,75 milyon TL’lik bir fon talep eden girişim, diğer oyun stüdyolarından farklı olarak doymamış kategorileri ve oynayabileceği oyunlarla Türkiye dışındaki Amerika, Avrupa ve Asya pazarlarına odaklanarak küreselleşmeyi hedefliyor. yeni teknolojik cihazlara uyarlanabilir. 15 Ağustos Pazartesi günü başlayan yatırım türü, 14 Ekim 2023 tarihine kadar nitelikli ve niteliksiz yatırımcıların katılımına açıktır.

Pazar araştırması, VR/XR oyun segmentinin önümüzdeki 10 yılda büyüyeceğini öngörüyor. 2015 yılından bu yana satılan oyunların yaklaşık 100 milyonunun VR başlıklarında olması ve cihazların donanım özelliklerinin yıllar içerisinde artması oyuncu kitlesinin VR/XR oyunlara yönelmesine yardımcı oluyor.

Kurulduğu günden bu yana VR/XR dikeyinde çalışan MediVR ,Pirate Quest: Kayıp Hazine ,Basketbol Sahası ,solucan döngüsü , VR Shopping gibi yapımlar geliştirmeye devam eden oyun girişimi PangeaVR, büyüyen pazarda hareketliliğini artırmak için yatırım türünü başlattı. 2028 yılına kadar en az bir öncü oyun serisi başarısına imza atmayı ve 10 milyon konsol oyununu ve 5 milyon VR/XR oyununu toplamda geliştirilen tüm oyunlarla tüketicilerle buluşturmayı hedefleyen girişim, fon bulucu platformunda yatırım türü bir şirkettir. şirket hisselerinin %11,50’sinin arzı. .75 milyon TL fon talep ediyor. Temas halinde olduğu bazı melek yatırımcılardan 350 bin TL, Geometri Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’ndan 270 bin TL olmak üzere toplam 620 bin TL ön yatırım taahhüdü alan PangeaVR, 14 Ekim’e kadar yatırım türüne devam edecek. Taahhüt şirketi, yatırım türünün başlangıç ​​tarihi olan 15 Ağustos Salı günü saat 10:00 itibari ile 20 iş günü içerisinde EFT veya kredi kartı ile yapılan yatırımlarda yatırımcılara %20 oranında daha fazla pay verecektir.

Digiage programından kabul edilerek Bilişim Vadisi’ne girdi.

Son yıllarda yayınlanan Beat Sabre, Üstün Hot VR ve Eleven Table Tennis gibi yapımların milyonlarca oyuncuya ulaşması ve 100 milyon doları aşan gelirlerin söz konusu olmasının fırsatları ortaya koyduğunu söyledi. VR/XR kategorisinde. PangeaVR Kurucusu Muhammed Emin Ayar Özellikle Meta’nın paylaştığı 2022 sonu rakamlarına göre Oculus Quest Store’daki 450 oyun/uygulamanın %35’inin 1 milyon doların üzerinde, %8’inin ise 10 milyon doların üzerinde kazandığının altını çiziyor. Kurulduğu günden bu yana VR platformlarını hedefleyen meditasyon uygulaması MediVR, 3-7 orta yaş grubunu hedefleyen eğitici ve öğretici konsol oyunu TerraKids, VR oyunu Pirate Quest: Lost Treasure, basketbol simülasyonu Basketball Arena, shooter oyunu Wormloop, market zinciri entegrasyonu VR alışveriş gibi yapımlar geliştirmeye devam eden PangeaVR. Digiage programına kabul edilen Bilişim Vadisi şirketlerinden olup, İş Bankası Workup Gaming 1. Transfer girişimlerinden biri olarak da öne çıkmaktadır.

Adreslenebilir pazarlarını ulusal ve uluslararası düzeyde genişletecektir.

Yatırım türü sonrası hedefleri hakkında bilgi veren Muhammed Emin Ayar, “Yatırım türünü başarılı bir şekilde tamamlarsak kısa vadede asıl odak noktamız MediVR ve TerraKids uygulamalarının Quest Store ve Playstation Uygulama Mağazası’nda başarılı bir şekilde lansmanı olacak. Bu projelerin yanı sıra Basketball Arena ve Wormloop gibi test aşaması projelerimizi de hayata geçirmeye hazırlanıyoruz. Ekibimizi genişleterek yeni oyun geliştirmelerine de odaklanacağız. Orta vadede Xbox, Nintendo, Pico, HTC Vive ve Apple Vision Pro gibi platformlarda da yer alacağız. Uzun vadede, VR/XR ve konsol oyunları alanında lider bir oyun stüdyosu haline gelerek küresel olarak genişlemeyi planlıyoruz. Amerika, Avrupa ve Asya pazarları başta olmak üzere, şirketimizin uluslararası alanda tanınması için gerekli çalışmaları yapacağız. Ölçeklendirme planlarımız arasında hem ekip büyüklüğümüzü büyütmek hem de operasyonel maliyetlerimizi optimize ederek karlılığımızı maksimize etmek yer alıyor. Adreslenebilir pazarımızı genişletmek ve farklı demografik özelliklere sahip kullanıcılara hitap etmek için farklı kültürleri ve oyun alışkanlıklarını dikkate alarak çalışmalar geliştirmeye devam edeceğiz.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

yahsihan-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu